Τι είναι η Checkout σελίδα;

Η σελίδα checkout ή σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς ενός e-shop, είναι η σελίδα στην οποία ο πελάτης οδηγείται, εφόσον έχει προσθέσει κάποιο προϊόν/υπηρεσία στο καλάθι του. Ο αγοραστής θα πρέπει πρώτα να ακολουθήσει μια σειρά βημάτων, όπως η συμπλήρωση φόρμας με τα στοιχεία του, οι επιλογές παράδοσης και ο τρόπος πληρωμής, ώστε να καταλήξει στην αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας που έχει επιλέξει.

Ωστόσο, πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων αγνοούν, ότι η προσθήκη στο καλάθι δεν οδηγεί απαραίτητα και στην αγορά του εκάστοτε προϊόντος. Το ποσοστό εγκατάλειψης του καλαθιού κυμαίνεται από 60-80% και οι λόγοι ποικίλλουν.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε ορισμένα tips τα οποία μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας ενός χρήστη στην checkout σελίδα σας!

1. Δυνατότητα παραγγελίας χωρίς εγγραφή

Ως γνωστό πολλά e-shops υποχρεώνουν τον εκάστοτε χρήστη να κάνει εγγραφή για την ολοκλήρωση των αγορών του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών θα αποχωρήσει από τη σελίδα, εάν του ζητηθεί να κάνει εγγραφή.

Επομένως πρέπει να του παρέχεται η δυνατότητα αγοράς ως επισκέπτη. Εφόσον ολοκληρωθεί η αγορά, τότε μπορείτε να προτείνετε στον πελάτη να κάνει την εγγραφή του, για να λαμβάνει newsletter με αποκλειστικές προσφορές.

2. Περιορισμός απαιτούμενων στοιχείων

Είναι αναμενόμενο πως όσο πιο πολλά στοιχεία απαιτούνται από τον χρήστη, τόσο πιο εύκολα θα κουραστεί, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος να εγκαταλείψει το καλάθι. Μην προσπαθείτε να εκμαιεύσετε περισσότερα στοιχεία απ’ όσα χρειάζεστε, γιατί αυτό είναι πιθανό να οδηγήσει στη μείωση του ποσοστού μετατροπών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Μία μακροσκελής φόρμα στοιχείων για συμπλήρωση είναι σίγουρο πως θα αποτρέψει τον εκάστοτε χρήστη.

Επιπρόσθετα, με την εξέλιξη της τεχνολογίας είναι εφικτό να γίνει αυτόματη συμπλήρωση κάποιων πεδίων από στοιχεία που έχει συμπληρώσει ο χρήστης σε άλλα sites. Επιπλέον μπορείτε να διατηρείτε μία βάση δεδομένων, που να αναγνωρίζει την διεύθυνση και την περιοχή του πελάτη μόνο με την εισαγωγή του ταχυδρομικού του κώδικα, ώστε το checkout να γίνεται εύκολα και γρήγορα.

3. Προσφέρετε ποικιλία στις επιλογές πληρωμής

Η διαδικασία πληρωμής είναι, ίσως, το σημαντικότερο κομμάτι ενός eshop. Προσφέρετε στους δυνητικούς πελάτες σας μια εύκολη κι ευχάριστη πλοήγηση, με επιλογές διαφόρων τρόπων πληρωμής.

Οι πληρωμές με αντικαταβολή και πιστωτική/χρεωστική κάρτα εξακολουθούν να είναι δημοφιλείς, ωστόσο οι εναλλακτικές έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα, η πληρωμή με Pay-Pal θεωρείται πλέον απαραίτητη εναλλακτική, ειδικά αν απευθύνεστε και σε αγοραστές εκτός συνόρων.

Να είστε σίγουροι, ότι όσο περισσότερες επιλογές προσφέρετε στους διαδικτυακούς πελάτες σας, τόσο περισσότερο θα αυξήσετε τις μετατροπές και τις πωλήσεις σας!

4. Παρέχετε δωρεάν μεταφορικά

Η δωρεάν αποστολή είναι μια επιλογή που σίγουρα προσελκύει περισσότερους πελάτες να κάνουν αγορές. Το υψηλό κόστος των μεταφορικών αποτελεί συχνό λόγο για τον οποίο οι πελάτες εγκαταλείπουν το καλάθι, πριν την ολοκλήρωση της αγοράς.

Η παροχή δωρεάν αποστολής είναι δελεαστική για τους περισσότερους πελάτες και πιθανόν να τους πείσει να αγοράσουν, παρόλο που δεν θα το έκαναν διαφορετικά. Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν αποστολή.

Δωρεάν αποστολή σε όλα τα προϊόντα, δωρεάν για ορισμένα είδη, δωρεάν πάνω από κάποιο ποσό ή δωρεάν για περιοχές με συγκεκριμένη χιλιομετρική απόσταση.

5. Αποφυγή κρυφών χρεώσεων

Αναμφίβολα οι πελάτες σας θα πρέπει να γνωρίζουν από την πρώτη στιγμή το συνολικό ποσό, το οποίο θα χρειαστεί να δαπανήσουν. Συνήθως υπάρχει δυσανασχέτηση, όταν στο checkout και πιο συγκεκριμένα στο τελευταίο βήμα εμφανίζονται κρυφές χρεώσεις, όπως είναι τα μεταφορικά έξοδα.

Για τον λόγο αυτό φροντίστε να τους ενημερώσετε από την αρχή για το κόστος αυτών και επικοινωνήστε το σε διάφορα σημεία του e-shop.

6. Προσαρμογή του checkout για φορητές συσκευές

Είναι γεγονός πλέον πως έχει αυξηθεί κατακόρυφα η χρήση φορητών συσκευών, όπως το tablet και το κινητό τηλέφωνο. Υπολογίζεται πως η επισκεψιμότητα των sites από mobile devices έχει φτάσει στο 70%. Επομένως είναι απαραίτητη η βελτιστοποίηση του checkout και για τις συσκευές αυτές.

Μια από τις συμβουλές είναι να αυξήσετε το μέγεθος των κουμπιών, για να μπορέσουν να επιλεχθούν εύκολα. Επίσης στα πεδία, που είναι εφικτό (επιλογή πόλης/νομού), μπορείτε να παροτρύνετε τον χρήστη να πληκτρολογήσει τα αρχικά της περιοχής του, ώστε αυτή να εμφανίζεται μέσω αυτόματης συμπλήρωσης. Αποφύγετε το scrolling, που συνήθως είναι κουραστικό, και βελτιώστε την πλοήγηση του χρήστη.

7. Παροχή ασφάλειας

Όπως είναι γνωστό όμως, απαιτούνται τα προσωπικά δεδομένα του χρήστη για την ολοκλήρωση του checkout. Ωστόσο δεν αισθάνονται όλοι την ίδια άνεση να τα παρέχουν σε κάθε site με ευκολία. Έτσι πέρα από την υποχρεωτική χρήση SSL, πρέπει να δείξετε στους χρήστες πως ενδιαφέρεστε για την ασφάλειά τους.

Ενισχύστε το αίσθημα ανυπαρξίας κινδύνου και την εμπιστοσύνη τους προς την επιχείρησή σας, προβάλλοντας τα πιστοποιητικά ασφαλείας που έχετε στη διάθεσή σας. Με αυτό τον τρόπο θα τους καθησυχάσετε και θα τους πείσετε πως τα στοιχεία τους θα παραμείνουν στα σωστά χέρια.

8. Παρουσίαση προόδου διαδικασίας

Είναι ιδιαίτερα σημαντική η οπτική απεικόνιση των βημάτων, που πρέπει να ακολουθήσει ο χρήστης, κυρίως στην περίπτωση που είναι η πρώτη του ηλεκτρονική αγορά. Ειδικότερα, κάθε βήμα θα πρέπει να συνοδεύεται από μια σύντομη περιγραφή.

Πρέπει να τον κατατοπίσετε και να του υποδείξετε τα σημεία έναρξης και ολοκλήρωσης της διαδικασίας αγοράς. Να προσθέσετε δηλαδή οπτικά σημάδια που να δείχνουν την πρόοδο του checkout.

9. Αύξηση ταχύτητας

Έχει αποδειχθεί πως τα ποσοστά μετατροπών αυξάνονται, όταν οι σελίδες ενός e-shop φορτώνουν ταχύτατα. Κάθε επιπλέον δευτερόλεπτο, που περνάει και αφήνει τον υποψήφιό σας πελάτη στην αναμονή, αυξάνει τον κίνδυνο να εγκαταλείψει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Πάρτε παράδειγμα και από δικές σας εμπειρίες. Για πόσο χρονικό διάστημα θα παραμείνετε σε μία σελίδα, όταν ο χρόνος φόρτωσης αυτής και των υποσέλιδών της είναι εκνευριστικά αργός;

10. Αποστολή email επιβεβαίωσης μετά την αγορά

Μόλις ο πελάτης ολοκληρώσει την παραγγελία του, στείλτε του ένα email που θα συμπεριλαμβάνει αναλυτική περιγραφή της παραγγελίας του, πληροφορίες σχετικά με την παράδοση και οποιεσδήποτε επιπλέον πληροφορίες μπορεί να χρειαστεί, επιβεβαιώνοντας παράλληλα ότι η διαδικασία αγοράς έχει ολοκληρωθεί σωστά.

Επίσης, με αυτό το email σας δίνετε και η ευκαιρία να ευχαριστήσετε τον πελάτης σας για την προτίμησή του στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Μην ξεχνάτε ότι η παροχή μια ευχάριστης εμπειρίας κατά την αγορά από το eshop σας, μπορεί να σας αποφέρει έναν καλό και σταθερό πελάτη.

Συμπέρασμα:

Η διαδικασία βελτίωσης της εμπειρίας τους χρήστη κατά τη διάρκεια της ολοκλήρωσης των αγορών του μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στην αύξηση των δυνητικών πελατών ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Όπως είδαμε πολλές φορές μπορεί αυτή η διαδικασία να είναι περίπλοκη ή χρονοβόρα. Η έμπειρη ομάδα μας μπορεί να απλοποίηση αυτή τη διαδικασία για εσάς, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!